Hekling

Heklet gulvmatte

Den lokale Bunnprisbutikken har tatt inn hooked zpagetti garn så nåmåtte jeg prøve det! Kjøpte et nøste, som er mer som en rull, for det skal sies at det er stort og tungt! I tillegg kjøpte jeg et mønster på gulvmatte. Mønsteret var i et annet garn, men det spiller jo ingen rolle. Tok som jeg alltid bruker ut tråden fra midten av nøstet, men det anbefaler jeg ikke...

Det ble litt uhåndtetlig etterhvert. Bedre å begynne ytterst!

Jeg har heldigvis en nøster, så jeg fikset det fort.

Så langt kom jeg på et nøste.

Slik ble det til slutt.

Jeg er litt usikker på hvor jeg skal ha det, kanskje på badet? Nå er jeg igang med lappeteppe i samme garn. For du verden det var varmt å sitte med matten i fanget når det begynte å bli stort! Hekler bestemorruter nå! Må bare kjøpe mer garn først! Satser på flete farger!

Fortsatt god sommer! Her i trøndelag er det petfekt sitte inne å strikke-/hekle-vær!

Legg gjerne igjen en kommentar!

Afterski-luer

Har laget et par luer i gave til lillebror og dama. :)

Inspirasjonen fant jeg i denne fine bloggen. Oppskrift p disse finnes p www.jarbo.se. Trykk p "Beskrivningar", velg norsk flagg og let frem "Luer og votter" under Kategorier og let nedover lista etter denne lua. Jeg brukte garnet Cortina som jeg kjpte p coop mega. Lykke til! :)

Poncho til pia

Da er ponchoen ferdig! Slik ble den:

Jeg har ikke noe mnster p denne, men det er nesten samme prinsipp som bestemor-ruter. Mnsteret er i hodet. :) Da jeg bestemte meg for lage poncho gikk jeg ned i garnlageret og fant dette garnet, som er SISU fra Sandnes. Jeg tenkte at det er ikke s farli om det ikke blir nok, for jeg fr alltids tak i mer og fargepartiet har ikke s mye si nr det er effektgarn.

Men da jeg hadde brukt opp garnet og kom p butikken for kjpe et nste til fikk jeg beskjed om at dette garnet har gtt ut av produksjon... Etter telefoner til garnbutikker i nrheten mtte jeg konkludere med at jeg ikke fikk tak i det i butikk.. Derfor fant jeg ut at jeg kunne etterlyse garnet p et hobbyforum jeg er medlem p (Hobbyboden) og nyakti 4 minutter etter jeg hadde postet innlegget fikk jeg svar om at det var ei som hadde det og kunne sende det. :D HURRA! S tusen takk til Frken ij som sendte meg garn. Jeg betalte selvflgelig for det da. :p Da garnet kom s jeg at fargeparti har noe si p effektgarn ogs, men synes ikke det hadde s mye si.

Her ser dere ponchoen med modellen i:

Og nrbilde:

Trivelig at du stikker innom, legg gjerne igjen en hilsen. :)

Pfuglhekling

Babyteppe heklet i en teknikk som heter pfuglhekling, eller Broomstick Lace stiching. Brukte ganske lang tid p dette babyteppet, men jeg ble veldig fornyd med det. Teppet er heklet i babygarn kjpt p Rema 1000.

Fremgangsmte.

Smekke med smokkeholder

Heklet en smekke ut ifra en engelsk oppskrift jeg fant p Ravely. For f tilgang til oppskriften m du vre medlem, noe som er gratis og gir deg tilgang til mange oppskrifter p forskjellige ting. Mye p engelsk, men det er ganske greit sette seg ned med dem og om du har en oversettelsesliste. Lik denne for eksempel, som er for strikking og hekling.