Hekling

Heklet gulvmatte

Den lokale Bunnprisbutikken har tatt inn hooked zpagetti garn så nåmåtte jeg prøve det! Kjøpte et nøste, som er mer som en rull, for det skal sies at det er stort og tungt! I tillegg kjøpte jeg et mønster på gulvmatte. Mønsteret var i et annet garn, men det spiller jo ingen rolle. Tok som jeg alltid bruker ut tråden fra midten av nøstet, men det anbefaler jeg ikke...

Det ble litt uhåndtetlig etterhvert. Bedre å begynne ytterst!

Jeg har heldigvis en nøster, så jeg fikset det fort.

Så langt kom jeg på et nøste.

Slik ble det til slutt.

Jeg er litt usikker på hvor jeg skal ha det, kanskje på badet? Nå er jeg igang med lappeteppe i samme garn. For du verden det var varmt å sitte med matten i fanget når det begynte å bli stort! Hekler bestemorruter nå! Må bare kjøpe mer garn først! Satser på flete farger!

Fortsatt god sommer! Her i trøndelag er det petfekt sitte inne å strikke-/hekle-vær!

Legg gjerne igjen en kommentar!

Afterski-luer

Har laget et par luer i gave til lillebror og dama. :) 

Inspirasjonen fant jeg i denne fine bloggen. Oppskrift på disse finnes på www.jarbo.se. Trykk på "Beskrivningar", velg norsk flagg og let frem "Luer og votter" under Kategorier og let nedover lista etter denne lua. Jeg brukte garnet Cortina som jeg kjøpte på coop mega. Lykke til! :)

Poncho til pia

Da er ponchoen ferdig! Slik ble den: 

Jeg har ikke noe mønster på denne, men det er nesten samme prinsipp som bestemor-ruter. Mønsteret er i hodet. :) Da jeg bestemte meg for å lage poncho gikk jeg ned i garnlageret og fant dette garnet, som er SISU fra Sandnes. Jeg tenkte at det er ikke så farli om det ikke blir nok, for jeg får alltids tak i mer og fargepartiet har ikke så mye å si når det er effektgarn.

Men da jeg hadde brukt opp garnet og kom på butikken for å kjøpe et nøste til fikk jeg beskjed om at dette garnet har gått ut av produksjon... Etter telefoner til garnbutikker i nærheten måtte jeg konkludere med at jeg ikke fikk tak i det i butikk.. Derfor fant jeg ut at jeg kunne etterlyse garnet på et hobbyforum jeg er medlem på (Hobbyboden) og nøyakti 4 minutter etter jeg hadde postet innlegget fikk jeg svar om at det var ei som hadde det og kunne sende det. :D HURRA! Så tusen takk til Frøken ij som sendte meg garn. Jeg betalte selvfølgelig for det da. :p Da garnet kom så jeg at fargeparti har noe å si på effektgarn også, men synes ikke det hadde så mye å si.

Her ser dere ponchoen med modellen i:

Og nærbilde:

Trivelig at du stikker innom, legg gjerne igjen en hilsen. :)

Påfuglhekling

Babyteppe heklet i en teknikk som heter påfuglhekling, eller Broomstick Lace stiching. Brukte ganske lang tid på dette babyteppet, men jeg ble veldig fornøyd med det. Teppet er heklet i babygarn kjøpt på Rema 1000.

 Fremgangsmåte.

Smekke med smokkeholder

Heklet en smekke ut ifra en engelsk oppskrift jeg fant på Ravely. For å få tilgang til oppskriften må du være medlem, noe som er gratis og gir deg tilgang til mange oppskrifter på forskjellige ting. Mye på engelsk, men det er ganske greit å sette seg ned med dem og om du har en oversettelsesliste. Lik denne for eksempel, som er for strikking og hekling.

StineS's Design

StineS's Design

32, Orkdal

Velkommen! Besøk siden min på Facebook for å se hva jeg har til salgs! Link i menyen! Finner du noe du liker på bloggen min så link gjerne videre! Oppskrifter skal ikke kopieres i sin fullhet til andre blogger, men linkes til. Legg gjerne igjen en kommentar! :) Kontakt meg på stineSsdesign@hotmail.no om du lurer på noe. :)